google search

>> Saturday 11 October 2008

Aku minta pada Allah setangkai bunga mawar segar
Ia beri aku kaktus berduri

Aku minta pada Allah hewan mungil , bersih nan cantik
Ia beri aku ulat kecil yang berbulu

Aku minta pada Allah madu yang dapat mengenyangkan perutku
Ia beri aku lebah yang dapat menyengatku

Duhai Allah..aku sedih ...aku protes...aku berkata..betapa tidak adilnya hal ini

Namun kemudian..................

Kaktus itu berbunga sangat indah sekali

Ulat itupun tumbuh dan berubah menjadi seekor kupu-kupu yang teramat cantik

Lebah itupun menghasilkan madu yang begitu nikmatnya

Duhai Yang Maha Besar ..aku malu...malu sekali

Malu dengan pengingkaranku terhadapMu

Malu dengan ketidak syukuranku padaMu

Padahal itulah jalanMu, indah pada waktunya

Engkau tidak memberi apa yang kita harapkan

Tapi engkau memberi apa yang kita perlukan

Kadang kita sedih, kecewa, terluka..tapi jauh di atas segalanya...Kau sedang merajut yang terbaik untuk kehidupan hambaNya
(from someone who give me a kindness)

0 comments:

Recent Comments

Latest comments

Popular blog posts

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP